Tiedote Mission Possible 2.0 -hankkeesta

8.8.2022

Joensuun Nuorisoverstas ry julkaisuvapaa tiedote

Mission Possible 2.0 -hanke jalkautuu koulunuorisotyöhön Joensuun seudulle toisen asteen oppilaitoksiin

Joensuun Nuorisoverstas ry on käynnistänyt koulunuoriso- ja asuntolatyön kehittämishankkeen elokuussa yhdessä toisen asteen oppilaitosten kanssa. Yhteistyökumppaneita ovat: Joensuun Yhteiskoulun lukio, Pyhäselän lukio, Joensuun Aikuislukio, Joensuun Lyseon lukio, Nuorten Joensuu, Pohjois-Karjalan Koulutuskuntayhtymä Riveria ja Ammattiopisto Luovi. Hankkeessa toimii kolme hanketyöntekijää, jotka järjestävät yhteisöllistä toimintaa oppilaitosten tiloissa sekä asuntoloilla yhdessä nuorten kanssa.

Hankkeen kohderyhmänä ovat nivelvaiheen nuoret, pääsääntöisesti 16-25-vuotiaat toisen asteen oppilaitosta käyvät nuoret ja keskeytyksessä olevat opiskelijat. Hankkeen toimia kohdennetaan erityisesti niille opiskelijoille, jotka ovat vaarassa syrjäytyä ja kokevat yksinäisyyttä.

Hankkeen tavoitteina on mm. juurruttaa toimivia nuorisotyön malleja toisen asteen oppilaitoksiin ja asuntolatyöhön sekä tukea nuoria kiinnittymään opintoihin, lisätä yhteisöllisyyttä ja vähentää yksinäisyyden kokemusta. Nuorten osallisuutta, kiinnittymistä ryhmään ja syrjäytymisen ehkäisyä toteutetaan mm. ryhmäyttämisellä, asuntoloissa ja oppilaitoksissa tehtävällä nuorisotyöllä sekä ennalta ehkäisevällä päihdetyöllä.

Mission Possible 2.0 -hanke rahoitetaan Euroopan Sosiaalirahastosta.

Hankkeen toimintakausi on 1.8.2022-30.11.2023.

Lisätietoja ja hankehenkilöstön yhteystiedot:

Sanna Heinonen, toiminnanjohtaja 050 492 3306

Johanna Eronen, hanketyöntekijä 050 433 0186